تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


سه سال با چری تیگو (ام وی ام ایکس 33)

    با سلام و احترام 

    28 اسفند ماه  پارسال (1393) ایکس 33 من سه ساله شد .جدا از مشکلات مونتاژی (ایکس 33 من مونتاژ کرمان موتوره اون زمان مدیران خودرو خط مونتاژ ایکس 33 خودش رو هنوز راه اندازی نکرده بود و با پرداخت مبلغی ایکس 33 رو در کرمان موتور مونتاژ می کردند)که به خصوص در هفته های اول  شدیداً چنگ و دندون نشون دادن و طی این سه سال یک مورد دیگر هم  باعث سوراخ شدن ژنت روغن هیدرولیک به دلیل بد بسته شدن و تماس بدنه ژنت با لبه تیز پمپ ABS  بود مشکل دیگری نداشتم.لازم به ذکره  سعی می کنم بهترین روغن و بنزین موجود رو با توجه به استانداردهای خودرو استفاده کنم .

    انتخاب این ماشین  با توجه به نیازهام بود.

    اهداف من:

    1- هزینه نگهداری پایینی داشته باشه.

    2-با توجه به جثه اش کم مصرف باشه.

    3-جادار و در عین حال کوچک باشه.

    4-برای ابعاد بدن من صندلی راحتی داشه باشه .

    5-سواری راحتی بده .

    5-قیافه معقولی داشته باشه.

    5-با برداشتن صندلی های عقبش فضای مناسبی برای جابجایی  اشیائی که می خوام داشته باشه.

    6- استهلاک پایینی داشته باشه.

    7-بشه باهاش جاده خاکی هم رفت (منظور آفرود در بیابان نیست ).

     

    نتیجه بعد از سه سال کار و کارکرد حدود 40000 کیلومتری ایکس 33

     

    1-میزان کاهش قدرت موتور بدون تفاوت قابل حس نسبت به روز اول

    2-میزان افزایش لقی پلوس ها  بدون تفاوت قابل حس

    3-میزان افزایش نویز گیربکس  و موتور وارد شده به اطاق: بدون تفاوت نسبت به روز اول (البته روز اول هم کم نبود   :دی   )

    4-میزان کم کردن آب رادیاتور در حد صفر

    5-میزان کم کردن روغن موتور بدون تفاوت نسبت به روز اول (با استفاده از روغن مرغوب توصیه شده در حد صفر)

    6-میزان افزایش سوخت مصرفی بعد از سه سال در حد صفر

    7-میزان باقیمانده آج تایرها میانگین باقیمانده آج تایر های جلو و عقب 80 درصد

    8-از دست دادن سواری نرم  در  حد صفر

    9-افزایش صداهای ناشی از اطاق و تزئینات و ملحقات آن  حدود 10 درصد

    10-بوجود آمدن عیب برقی و الکترونیکی صفر (البته بنده نه تغییری در سیم کشی ماشین دادم نه حتی یک لامپ رو عوض کردم و موتور شوئی هم انجام ندادم)

    12-کدر شدن رنگ چراغ ها در حد صفر

    13-کدر شدن و یا تغییر رنگ خودرو در حد صفر(واکس زدن و کارواش (سالی 2 بار واکس و حداکثر 8 بار کارواش))

    تنها عیب بزرگی که بهش میشه گرفت صدای داخل کابین هست.حتی اون لاستیک سایی افسانه ای که   می گفتن رو هم نداره. استهلاک لاستیک هاش از پراید کمتر نباشه بیشتر نیست.البته من چرخ های ماشین رو طبق دستورالعمل و زوایای اعلام شده توسط چری تنظیم کردم .یعنی همون اول با تعمیرکار شرط کردم هر زاویه ای رو من می گم ببنده ،نه زوایای سوزوکی ویتارا رو که توی منوی دستگاهش موجود بود.

    نمی دونم فردا چی میشه .اما فعلاً همه چی آرومه .مطمئنم اگر مشکلات مونتاژی خط تولید تا سرحد امکان حذف بشه.

    با توجه به شرایطی که عرض کردم   :مدیران خودرو ایده آل 

    موفق باشید

    اردتمند گلرسان کرمانی


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : باشه ,میزان ,ایکس ,موتور ,داشته ,تفاوت ,داشته باشه ,بدون تفاوت ,میزان افزایش ,تفاوت قابل ,تفاوت نسبت ,
    سه سال با چری تیگو (ام وی ام ایکس 33)

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز دوشنبه 30 مرداد 1396

تبلیغات

پارس ایرانیک جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر